ေမာင္အံ့ ( မဟာဝိဇၨာ- ဘံုေဘ)၏ "ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ၂၅၀ဝ ခရီး" က်မ္းၾကီးမွာ
စာမ်က္ႏွာ ( ပတြဲ) ေျခာက္ရာေက်ာ္ရွိ၍ အဂၤလိပ္ျမန္မာပါဠိက်မ္းေပါင္း (၃၀)
ေက်ာ္ကို ကိုးကားေရးသားထားပါသည္။ ထိုက်မ္းၾကီးတြင္
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ သာသနာျပဳရာ ကာလေဒသတို႔ကို
အတိအက်ေဖၚျပထားသည္။
နိဒါန္း ( ေက) တိဗက္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေရာက္ရွိပံု ေဖၚျပခ်က္ကို ဤသို႔ ေလ့လာရသည္။
သာသနာႏွစ္ ဂိုဏ္း မွ သို႔
၁၀ဝ၀-၁၁၀၂ မဟာယာန အိႏၵိယ တိဗက္
အတြင္း တႏၱရ၊ မႏၱရ
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲေသာႏွစ္ ( ဘီစီ-၅၄၄) ကို ဗုဒၶသာသနာေတာ္ သကၠရာဇ္အျဖစ္
စတင္ေရတြက္ရာ အေစာဆံုး ခရစ္ေတာ္ပြင့္ေတာ္မူျပီး ႏွစ္ေပါင္း ေလးရာေက်ာ္
(၄၅၆=၁၀ဝ၀-၅၄၄)မွ အိႏၵိယျပည္မွ တိဗက္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ေရာက္ရွိသည္ဟု
ဆိုသည္။ သို႔ရာတြင္ သတိျပဳရန္ရွိေသးသည္။ ေယ႐ႈေခၚ ဇိဝကိရိတ ကို
ရဟန္ျပဳေပးသည္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ
သာသနာေတာ္မဟုတ္ႏိုင္။ တိဗက္ေဒသသား ငါးသိန္းကို ရဟန္းျပဳေပးသည္ ဆိုေသာ
ဗုဒၶဘာသာသည္ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ သာသနာေတာ္မဟုတ္၊ မဟာယန၊ တႏၱရ၊
မႏၱရဗုဒၶဘာသာသာသနာ၊ အေနာ္ရထာမင္း မတိုင္မွီထြန္းကားခဲ့ေသာ ပုဂံေခတ္
အရည္းၾကီး သာသနာမ်ိဳးသာလွ်င္ျဖစ္ႏိုင္ေခ်စရာရွိေလသည္။ မညႇာမတာဆိုရေသာ
မြန္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဟူသည္ နတ္ဘုရားေက်ာင္းပင္ျဖစ္သည္။ BON ကို
မြန္ဟုလြဲမွားစြာ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းသာျဖစ္သည္။
နိဒါန္း ( ဂါ-ဂိ) သာသနာႏွစ္ (၁၂) ရာစု သာသနာျပန္႔ပြားပံုေဖၚျပခ်က္။
" တိဗက္ျပည္သို႔ ဗုဒၶဘာသာသာသနာေတာ္ စတင္ေရာက္ရွိသည္။ ဘုရင္ကိုးကြယ္ခံရ၍
ႏိုင္ငံေတာ္ဘာသာျဖစ္ခဲ့သည္။ အရွင္သႏၱရကၡိတႏွင့္ ပဒုမသမၻဝတို႔က
စတင္သာသနာျပဳခဲ့သျဖင့္ တိဗက္လားမားဗုဒၶဘာသာသည္ ဆစ္ကင္းျပည္၊ ဘူတန္ျပည္၊
မြန္ဂိုလွ်ျပည္ ဆိုဗီယက္ႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ပ်ံ႔ႏွံ့ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြက္
ပုပၸါးေစာ ရဟန္းမင္းက သုမုႏၵရီမင္းျဖိဳခြင္းၾကြင္းသကၠရာဇ္ (၅၆၀) ကိုေခ်၍
(၂) ခုၾကြင္းထားကာ ျမန္မာ သကၠရာဇ္ (၂) ဟု စတင္ကာ ယေန႔ထက္တိုင္ လက္ရွိျမန္မာ
သကၠရာဇ္၏ အစျဖစ္ေလသည္။"
အထက္ပါေဖၚျပခ်က္ကို တြက္ခ်က္ညႇိႏိႈင္းလွ်ဥ္ ေအာက္ပါ သာသနာသကၠရာဇ္တို႔ကို သိရွိမွတ္သားႏိုင္သည္။
မူလဗုဒၶသာသနာေတာ္ သကၠရာဇ္ - ၆၂၂
ထိုသကၠရာဇ္ကိုျဖိဳ၍ သုမုႏၵရီ - +
တည္ေထာင္ေသာ သကၠရာဇ္ - ၅၆၀
---------
တိဗက္စတင္ေရာက္ သာသနာ - ၁၁၈၂ ( ဗုဒၶသာသနာ ၁၂ ရာစု)
ပုပၸါးေစာရဟန္းမင္းျမန္မာသကၠရာဇ္
စတင္ေပါင္းသည့္ႏွစ္( ဝါ ) ေရာက္ဆဲ +
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ - ၁၃၆၈
----------
ေရာက္ဆဲဗုဒၶသာသနာႏွစ္ ၂၅၅၀
ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ( ေကာဇာသကၠရာဇ္) စတင္ထူေထာင္ခ်ိန္ႏွင့္ တိဗက္သို႔
ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေရာက္ခ်ိန္တူသျဖင့္ တိဗက္ျပည္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ေရာက္သည္မွ
ႏွစ္ေပါင္း ( ၁၃၀ဝ) ေက်ာ္မွ်သာရွိေသးသည္။ ေယ႐ႈေပၚထြန္းခဲ့သည္ကား ႏွစ္ေပါင္း
( ၂၀ဝ၀) ေက်ာ္ျပီးျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ တိဗက္ျပည္သို႔
ဗုဒၶဘာသာေရာက္သည့္ကာလထက္ႏွစ္ေပါင္း ( ၆၃၈) ခန္႔ေစာ၍
ေယ႐ႈပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ထင္ရွားေလျပီးျဖစ္သည္။ ( ၁၃၆၈+၆၃၈=၂၀ဝ၆) "ပါရမီျပည့္ဝေသာ္လည္း ပညာရွိသတိျဖစ္ခဲ" အေျခအေနတြင္ရွိေနၾကေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား ဓမၼာႏုႆတိကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းႏိုင္ၾကပါေစေသာ္ဝ္။
၂။ ရာဇဝင္႐ႈေဒါင့္အေထြေထြ။
သမိုင္းဆရာၾကီး အိခ်္ေဂ်ဝဲလ္ က မိမိ၏ ကမၻာ့သမိုင္းက်မ္းၾကီးတြင္
ဗုဒၶဘာသာသည္ တိဗက္ျပည္သို႔ ေအဒီ ၆၅၀ ခန္႔တြင္
စတင္ေရာက္ရွိေၾကာင္းေဖၚျပထားသည္။ ရန္ကုန္ သမိုင္း သုေတသန႒ာနမွ သိရွိခ်က္၊
ေတြ႔ရွိခ်က္ကား ေအဒီ ၆၄၇ ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္သည္။
ျမန္မာစြယ္စံုက်မ္းအတြဲ
(၄) စာမ်က္ႏွာ (၄၅၅) တြင္ ဤသို႔ ေဖၚျပထားသည္။ တိဗက္ျပည္၏ ေရွးဦးသမိုင္းမွာ
မေရရာလွေခ်။ ေသခ်ာေရရာေသာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္မွာ တရုတ္ခရီးသည္ တစ္စုသည္
လာေရာက္လည္ပါတ္ခဲ့သည့္ခရစ္ႏွစ္ ၆၅၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္မွ အစျပဳသည္ဟု ဆိုေလသည္။
၁၃ ရာစုႏွစ္ေလာက္တြင္ကား မြန္ဂိုဘုရင္ ဂ်စ္ဂစ္ခန္ ကသိမ္းပိုက္ယူခဲ့သည္။
သူ၏ေျမးေတာ္ ပထမ တရုတ္ႏိုင္ငံ၏ မြန္ဂိုဧကရာဇ္ ကူဗလိုင္ခန္သည္
လားမားဝါဒီတစ္ဦးျဖစ္လာသည္။
တိဗက္ရဟန္းမင္း၊ ဒလိုင္းလားမား၏ ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိက်မ္း "Freedom
In Exile" တေန႔ရာတြင္ ဗုဒၶဘာသာသည္ တိဗက္သို႔ ေအဒီ ၄၀ဝ )တြင္
ေရာက္လာေၾကာင္းေဖၚျပခ်က္ရွိေလသည္။
ကမၻာ့ဗုဒၶဘာသာအသင္းဥကၠ႒ ခရစၥမတ္ဟမၹရီ၏ "Buddhism" စာအုပ္တြင္ ဤသို႔ေဖၚျပထားသည္။
ေအဒီ ( ၇ ) ရာစု မတိုင္မီတိဗက္၏ တစ္ခုတည္းေသာ ဘာသာတရားမွာ ဘြန္းျဖစ္သည္။
အထင္ရွားဆံုးေခါင္းေဆာင္မွာ " ရွာမန္" ျဖစ္သည္။ စိတ္တန္ခိုးျဖင့္
မိုးေလဝသမွန္ေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္သည္ဟုဆိုသည္။ ဘြန္းဘာသာသည္ သဘာဝတရားကို
ကိုးကြယ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ဘုမၼစိုး၊ အာကာသစိုးနတ္မင္းမ်ားကို ကိုးကြယ္သည္။
ေအဒီ ( ၅ ) ရာစုတြင္ ဗုဒၶစာေပသည္ အိႏၵိယမွ တိဗက္သို႔ ေရာက္လာသည္။
သို႔ရာတြင္ စည္ပင္ျပန္႔ပြားေလးစားမႈမခံရေပ။ ဆရန္းဆင္းဂမၸိဳ ဘုရင္လက္ထက္
ေအဒီ ( ၇ ) ရာစုတြင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တရုတ္မင္းသမီးႏွင့္ နီေပါမင္းသမီးတို႔ကို
မိဖုရားေျမာက္ခဲ့သည္။ ထိုမွ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားကို
ေဆာက္၍ကိုးကြယ္ေစခဲ့သည္။
တိဗက္ဗုဒၶဘာသာကို တႏၱရ ဗုဒၶဘာသာ ဟု သမုတ္သည္။ တႏၱရတြင္ က႑ ( ၃ ) ခုရွိသည္။
မုျဒ = ခႏၶာကိုယ္အေနအထားဣရိယာပုတ္။
မႏၱရ = ဂါထာမန္းမႈတ္ျခင္း။
ယႏၱရ = ကသိုဏ္းကြက္မ်ား၊ ပံုေဆာင္ပံုေတာ္မ်ား။
၃။ဗုဒၶဝင္အရလည္း ယုတၱိေဗဒမက်။
တိဗက္ျပည္သို႔ဗုဒၶဘာသာသာ ေရာက္သည္မွာ ေယ႐ႈခရစ္မေပၚထြန္းမွီ ဗုဒၶသာသာနာႏွစ္
( ၂၃၅ ) ၊ အာေသာကမင္းလက္ထက္၊ တတိယသဂၤါယနာတင္ပြဲေတာ္အျပီးတြင္ ကိုးတိုင္း
ကိုး႒ာနသို႔ သာသနာျပဳပုဂၢိဳလ္မ်ားေစလြတ္ခဲ့သည္။ ကိုးတိုင္းကိုး႒ာနတြင္း
"စိန္႔တိုင္း" ပါဝင္။ စိန္႔တိုင္းဟူသည္ ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ "စိနရ႒"ျဖစ္သည္။
အဂၤလိပ္လို အသံထြက္အားျဖင့္ ဃ့ငညေ ( တရုတ္) ျဖစ္သည္။ စိန္႔တိုင္းသာသနာ့
ခရီးစဥ္ႏွင့္ ပါတ္သက္၍ မွန္နန္းရာဇဝင္ေတာ္ၾကီး ပထမတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ ( ၁၄၇ )
တြင္ဤသို႔ေဖၚျပထားသည္။
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ( ေကာဇာ) စတင္ထူေထာင္ခ်ိန္ႏွင့္ တိဗက္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္
ေရာက္သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း ( ၁၃၀ဝ ) ေက်ာ္မွ် သာရွိေသးသည္။
ေယ႐ႈေပၚထြန္းခဲ့သည္ကား ႏွစ္ေပါင္း ( ၂၀ဝ၀ ) ေက်ာ္ျပီျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍
တိဗက္သို႔ ဗုဒၶသာသနာေရာက္သည့္ကာလထက္ ႏွစ္ေပါင္း ( ၆၃၈ ) ခန္႔ေစာ၍
ေယ႐ႈပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္းထင္ရွားေပျပီ ( ၁၃၆၉ + ၆၃၈= ၂၀ဝ၆ ) ။
"မဇၨ်ိမေထရ္မူကား ကႆပေဂါတၱေထရ္၊ နာဠကေဒဝေထရ္၊ ဒုႏၵိဳဘိယေထရ္၊
မဟာေရဝေထရ္တို႔ႏွင့္တကြ ဟိမဝႏၱာအနီးျဖစ္ေသာ အရပ္သို႔ သြားေတာ္မူ၍
ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတၱေဒသနာျဖင့္ ထိုအရပ္သားတို႔ကို ၾကည္လင္ေစ၍
ကုေဋရွစ္ဆယ္မွ်ေလာက္ေသာ သူတို႔ကို မဂ္ဖိုလ္တည္းဟူေသာ တရားရတနာကို
ရေစေတာ္မူ၏။ ဤသို႔လွ်င္ မဇၥ်ိမေထရ္အမွဴးရွိေသာ ငါးပါးေသာမေထရ္တို႔သည္
ဟိမဝႏၱာအနီးျဖစ္ေသာ အရပ္၌ ငါးျပည္ေထာင္သားတို႔၏ၾကည္ညိဳ ျခင္းကိုျဖစ္ေစ၍
တပါးတပါးေသာ မေထရ္ထံ၌ တသိန္း တသိန္းမွ်ေလာက္ေသာ သူတို႔သည္ ရဟန္းျပဳၾကေလ၏။
ဟိမဝႏၱာအနီးျဖစ္ေသာ ငါးျပည္ေထာင္ဟူသည္ကား စိန္႔တိုင္း ( တရုတ္)
ငါးရပ္တို႔ကို ဆိုလိုသတည္း။ စိန္႔တိုင္း ငါးရပ္တို႔တြင္ တိဗက္ပါဝင္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ ကိုးတိုင္း ကိုး႒ာန သာသနာခရီးစဥ္တြင္ တိဗက္ပါဝင္ေၾကာင္း
အျငင္းပြားဖြယ္မရွိေပ။ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္မႈအတြက္လည္း ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြား သဒၶါပြားရန္ေကာင္းလွေပ၏။ ယံုၾကည္သူတို႔အတြက္ ယံုၾကည္သဒၶါတရားပြားရန္ေကာင္းလွေသာ္လည္း ထိုေအာင္ျမင္မႈကို အေထာက္အထား အကိုးအကားျပဳ၍ အျခားသာသနာကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္းျပဳလွ်င္ကား သုေတသနအဆင့္ျဖင့္ ေဝဖန္
( ဝိဘိဇၨာအမႈ) ျပဳရန္လိုအပ္သည္။ ျပဳရေပလိမ့္မည္။
သိလိုေရး ေစတနာသက္သက္ျဖင့္ သက္ညႇာ ညႇာျဖင့္ ေမးစရာကား--
ေလးသေခ်ၤႏွင့္
ကမၻာတစ္သိန္း ၊ ေျခာက္ႏွစ္တာ ဒုကၡရစရိယာျဖင့္ ရွာေဖြခဲ့ရေသာ အလြန္တရာ
နက္နဲသည့္ သစၥာေလးပါးျမတ္တရားကို တိဗက္ျပည္သားတို႔အား
မည့္သည့္ဘာသာစကားျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါသလဲ? ပဠိဘာသာျဖင့္လား? တိဗက္ဘာသာျဖင့္လား? သကၠတ ဘာသာျဖင့္ေလာ?
သာသနာျပဳ မေထရ္ငါးပါးတို႔က ငါးသိန္းမွ်ေလာက္ေသာ တိဗက္ျပည္သားတို႔ကို ရဟန္းေဘာင္သို႔ မည္ကဲ့သို႔ သြင္းႏိုင္မည္နည္း? ဘံုရဟန္းခံပြဲဟူသည္ရွိသေလာ? ရဟန္းငါးသိန္းကို ပစၥည္းေလးပါး ေထာက္ပံ့ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တိဗက္ျပည္၏ စီးပြားေရး ခိုင္ခံ့ပါသေလာ?
သာသနာႏွစ္
( ၂၃၅ ) ( ဘီစီ ၃ ရာစု ) တြင္ တိဗက္၊ ခိုတန္၊ ဘူတန္၊ ဆစ္ကင္း၊ တရုတ္
ပါဝင္ေသာ ဟိမဝႏၱာအနီးျဖစ္ေသာ အရပ္၌ လူဦးေရ ကုေဋရွစ္ဆယ္ ( သန္း ၈၀ဝ )
ရွိသေလာ?
ေအဒီ ၂၀ ရာစု၊ ႏွစ္ေပါင္း ( ၂၀ဝ၀ ) ေက်ာ္ၾကာေသာအခါ ေမာ္စီတုန္းလက္ထက္တြင္မွ တရုတ္လူဦးေရသန္း ( ၈၀ဝ ) ရွိေၾကာင္း စာနယ္ဇင္းမ်ားတြင္ ဖတ္႐ႈရသည္။ ေရဒီယို သတင္းမ်ားတြင္ နားေထာင္ရပါသည္။
၄။ သုေတသန စာေပ႐ႈေဒါင့္။
ေဒါက္တာျမင့္ေမာင္ေရးသားေသာ "ဗုဒၶဝါဒျပႆနာမ်ားစာအုပ္မွ ေတြ႔ရွိရေသာ
ဘိကၡဴအရွင္ အရိယဓမၼ၏ ခရစ္ယာန္ဘာသာအယူအဆအား ေဝဖန္ခ်က္" စာအုပ္မွ
သိမွတ္ဖြယ္ရာ အခ်ိဳ႔ကို တင္ျပအပ္ပါသည္။
ပါေမာကၡဂိုရစ္၏ "တိမ္ျမဳပ္ေနေသာ ခရစ္ေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ား ( Unknown Teaching of Christ ) စာအုပ္ကိစၥ။
အရွင္အရိယဓမၼ၏ ေဖၚျပခ်က္အရ က်မ္းျပဳသူမ်ား အေမရိကတိုက္ ခ်ီကာဂိုျမိဳ႔၊
ကမၻာေက်ာ္ခရီးလွည့္လည္သူ သုေတသနပုဂၢိဳလ္ ပါေမာကၡဂိုးရစ္ျဖစ္သည္။ စာမ်က္ႏွာ
(၆၀ဝ ) ေက်ာ္ရွိသည္။ ၁၉၂၅ တြင္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝသည္။ သို႔ရာတြင္ မည္သူပံုႏွိပ္သည္။ မည္သည့္အရပ္တြင္ ပံုႏွိပ္သည္။ ပံုႏွိပ့္သည့္အၾကိမ္... စေသာ အခ်က္အလက္မ်ား မေျပာသျဖင့္ ထိုစာအုပ္ရွာရန္မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ တကယ္ရွိ၊ မရွိလည္း မသိႏိုင္ေပ။
ေပ်ာက္ဆံုးေသာ ( ၁၈ ) ႏွစ္တာကာလႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ေနာက္ဆံုးထုတ္ေဝေသာ စာအုပ္ ( ၃) အုပ္ရွိသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားမွာ-
Elizaberth Clare Prophet: The Lost years of Jesus ( 1984)
Holgar Kersten: Jesus lived in India ( 1995)
Elmar R Geruber and Holgar Kersten: The Original Jesus ( 1995)
တို႔ျဖစ္ၾကသည္။
ေနာက္မွ ထြက္ေပၚေသာ ဤစာအုပ္မ်ားတြင္ ပါေမာကၡဂိုးရစ္ဟူေသာ အမည္ကို
၄င္းထိုသူ၏ အဓိကတင္ျပခ်က္မ်ားကို ၄င္းေဖၚျပကိုးကားျခင္းမရွိေပ။
ေဒါက္တာျမင့္ေမာင္က အရွင္အရိယဓမၼ၏ ခရစ္ယာန္ဘာသာ အယူအဆအား ေဝဖန္ခ်က္ကို ဤသို႔နိုဂံုးခ်ဳပ္ထားသည္။
"
အရွင္အရိယဓမၼကိုးကားေသာ ထိုစာအုပ္အား ကြ်န္ေတာ္မၾကားဘူးေပ၊
ကြ်န္ေတာ္စာၾကည့္တိုက္တြင္ရွိေသာ စာအုပ္မ်ားတြင္ ကိုးကားထားသည္ကိုလည္း
မေတြ႔ရေပ။ မိမိဆိုသည့္စကားအား အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္မႈေတာင္းဆိုျခင္း၊
သို႔မဟုတ္ အေျခအျမစ္မရွိေသာ စာေပအား ရွာေဖြခိုင္းျခင္းႏွင့္တူလွေပသည္"
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ အရိယဓမၼ၏ တိဗက္ခရီးစဥ္ ေဟာေျပာခ်က္ကေတာ့ ၾကီးမားေသာ
အရွိန္ရိုက္ခတ္မႈျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္ကား အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအား လႊဲမွားေသာ အဓမၼပီတိခံစားေစခဲ့သည္။ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္အခ်ိဳ႔ကိုလည္း
ဓမၼသံသယ ေတြေဝေစကာ၊ နာက်ည္းမႈျဖစ္ေပၚေစခဲ့သည္။
တုန္႔ျပန္ေျဖရွင္းခြင့္မရႏိုင္ေတာ့ေသာ တနည္းအားျဖင့္
ေျဖေဆးသံုးခြင့္မရေသးေသာ ကေလာင္အဆိပ္သင့္မႈခံစားေနၾကရဆဲျဖစ္သည္။ ဤေဝဒနာႏွစ္ပါးစလံုးကို ခံစားဘူးေသာ ဤစာတမ္းရွင္သည္ ေဝဒနာႏွစ္ရပ္ေျပၿငိမ္းေစလိုေၾကာင္း ဆႏၵျဖင့္ ေရးသားတင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း။
No comments:
Post a Comment