Friday, December 28, 2012

ေနာင္ကာလႏွင့္ဆိုင္ေသာ ဗုဒၶ၏အနာဂတၱိစကား

ေနာင္ေသာအခါ
ကမၻာရႈပ္ေထြး
ကြဲျပားလူတို႕ အစုစုတို႕
ေသေၾကရိုက္ႏွက္
ေခ်ာင္းျမစ္ျဖစ္ဘိ
လံုၿခံဳလမ္းသစ္
ပေညာင္ရိပ္၌
မည္သူထိုင္တန္
ကၽြတ္တန္းမွန္၏
နန္းအမတေျမ
လွမ္းႏိုင္ေလအံ့ လွမ္းႏိုင္အံ့။

၁။ ဗုဒၶ၏အနာဂတၱိစကား။
ယံုၾကည္သူျဖစ္လာၿပီးေနာက္ ခရစ္ေတာ္၏ မဟာအမႈေတာ္ျမတ္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သြန္သင္လာရင္း ဗုဒၶ၏ ေဟာေဖၚၫြန္ျပေသာ တရားေတာ္မ်ားကို သာ၍ေအာက္ေမ့သတိရမိပါသည္။
``သာသနာေတာ္ ႏွစ္ေထာင္ ( ၂၅၀၀ )ေက်ာ္၊ ေနာက္ေသာ္ေရာက္ေသာအခါ၊ တရားကင္းၾက မင္းပါပ၊ မုခ်အုပ္စိုးမွာ၊ ပေညာင္ေအာက္တြင္ ေလာကီ၀င္ ေနရာျပင္ထား ထိုေခတ္တစ္ပါး၊ မာန္ၫြတ္က်ိဳးႏြံသူေတာ္စဥ္တို႕ ဖူးေတြ႕ၾကံဳရ ျမတ္ဗုဒၶ´´
ထိုေခတ္ထိုအခါတြင္ ဘုရားျမတ္က ေလာကီတစ္ခြင္လံဳးအား ေရႊလက္ေတာ္ျဖင့္စစ္၍ လူတို႕အားျပဳေတာ္မူမည္။ ထိုအခါ ဆင္တို႕သည္ တင္က်န္ျခင္းမရွိ၊ ျခတို႕သည္သာ တင္က်န္ျခင္းရွိလိမ့္မည္ဟု ဆိုခဲ့ေလသည္( လာအိုတစ္ေဘာင့္စကား)။ ထိုတစ္ေဘာင့္စကားသည္ ေခတ္အဆက္ဆက္ကတည္ရွိခဲ့ပါသည္။ လာအိုလူမ်ိဳးတို႕က ႏႈတ္တိုက္အာဂံုေဆာင္ကာ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းလာခဲ့ၾကၿပီး မိမိတို႕နားလည္သလို အနက္ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္။ ယံုၾကည္သူျဖစ္လာၿပီးေနာက္၎၏ အနက္အဓိပၸါယ္ကို လြန္စြာနက္နက္နဲနဲျဖစ္ေနေၾကာင္း ကၽြႏု္ပ္သိရွိလာရေလသည္။

၂။ အနာဂတၱိစကားအနက္ဖြင့္ျခင္း။
ေအာက္ေဖၚျပပါ အနာဂတၱိစကားတို႕သည္ လြန္စြာမွပင္ သိရွိရန္ အေရးပါလွေပသည္။

က။ ဗုဒၶေျပာၾကား ေနာင္ကာလစကား။
သာသနာ ၂၅၀၀ ေနာက္ပိုင္း။
သာသနာ ၂၅၀၀ ေနာက္ပိုင္းေရာက္ေသာအခါတြင္ ကမၻာၾကီးသည္ ယိုယြင္းပ်က္စီးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းဆို၏။ ထိုေခတ္ထိုအခါကာလကို ယခုျမင္ေတြ႕ရပါမည္။ ခရစ္ေတာ္ဘုရားမူကား သာ၍ ရွင္းလင္းေသာ အနာဂတၱိစကားကို ေဖၚက်ဴးထားေလသည္။ ရွင္မႆဲ ခရစ္၀င္ ၂၄ တြင္ ကမၻာေလာကၾကီး၏ ေနာက္ဆံုးေသာ ဆုတ္ကပ္ကာလအေၾကာင္းကို၎၊ လူတို႕သည္ ဘုရားတရားကင္းကြာလာၾကမည္ကို၎ ဖြင့္ဆိုထားသည္။ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ တျပည္ႏွင့္တစ္ျပည္ စစ္မက္ေဘး အႏၱရယ္မ်ား၊ ေတာေတာင္ၿပိဳျခင္း၊ ငလွ်င္မလႈပ္ျခင္း၊ မိစၧာဒိဌိဘာသာေရးဆရားမ်ား၊ မနာလို၀န္သိုျခင္း၊ လွည့္ျဖားျခင္း ၫႇင္းပန္းႏႈိပ္စက္ျခင္းစသည္တို႕ရွိလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္းဆို၏။ ၎တို႕သည္ျဖစ္ေပၚေနသည္သာမက ကၽြႏ္ုပ္တို႕အား အစဥ္ေျခာက္လွန္႕ေနသည္မဟုတ္ပါလား။ ေလာကၾကီးသည္ ထိုထက္သာ၍ဆိုး၀ါးလာကာ ေနာက္ဆံုးေသာကာလသည္ အဆံုးသတ္နိဂံုးတိုင္ရေပမည္။
ဗုဒၶက ႏွစ္ ၅၀၀၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ကမၻာၾကီးကို မီးျဖင့္ ဖ်က္စီး၍ လြတ္ေျမာက္သူမရွိဟု ဆိုခဲ့သည္။ ဗုဒၶေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း ခရစ္ေတာ္ေျပာခဲ့သည့္အတိုင္း ခရစ္ေတာ္ဘုရားက ႂကြလာေတာ္မူေသာအခါ ထပ္တူဆိုခဲ့၏၊ ထိုေန႕ရက္ကို ဘုရားမွတစ္ပါး မည္သူမွ် အတိအက်မသိႏိုင္ေၾကာင္း အတိအလင္း ဆိုခဲ့သည္။ သို႕တိုင္ေအာင္ ေနာက္ဆံုးေသာ ကာလသည္ အမွန္ပင္ ျပည့္စံုလာမည့္အေၾကာင္း ကမၻာသည္ အဆံုးတိုင္ရေပမည္။ ေနာက္ဆံုးေသာကာလတြင္ ဘုရားရွင္က လက္ရွိကမၻာၾကီးအား မီးျဖင့္ ဖ်က္စီးမည့္အေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္ ၂၀း၉ တြင္ သမၼာက်မ္းစာက ေဖၚျပထားပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာက၎၊ ခရစ္ယာန္က၎ ထိုအရာအတြက္ အတိအလင္းမီးႏွင့္ ဖ်က္စီးမည္ကို တစ္သံတည္းဆိုခဲ့ၾကေလသည္။
ခ်စ္စြာေသာ သူေတာ္စဥ္အေပါင္းတို႕ ထိုအရာမ်ား ဤေလာကတြင္ ျဖစ္ေပၚေနပါက မိမိတို႕၏ ဘ၀ေနာင္ေရးအတြက္ အသင့္ရွိၿပီလား? မည္ကဲ့သို႕ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ ကၽြတ္ရာလမ္းကို ေရာက္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ကာ အသက္ရွင္ေနပါသနည္း? ထိုေမးခြန္းအတြက္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ အေျဖေပးရန္ အသင့္ရွိ သင့္လွေပသည္ မဟုတ္ပါလား?

ခ။ ပေညာင္သံုးခက္အရိပ္ေအာက္၌ ေလာကသားတို႕ ခိုနားရမည္။
လူေပါင္းေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာေသာ သူတို႕က ပေညာင္သံုးခက္အရိပ္ကို အလြန္ပင္စိတ္၀င္စားၾကေလသည္။ ထိုအရိပ္ေပးေသာ ပေညာင္သံုးခက္သည္ ကြဲျပားေသာ လမ္းစဥ္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႕က ႏိုင္ငံေရးအသြင္ျဖင့္၎၊ ဗုဒၶဘာသာက ဗုဒၶဘာသာျဖင့္၎၊ အျခားေသာသူတို႕ကလည္း သူတို႕၏ အျခားေသာ လမ္းစဥ္ျဖင့္၎ နားလည္သလို အနက္ဖြင့္ၾကေလသည္။

(၁) ႏိုင္ငံေရးဖြင့္ဆိုခ်က္။
ႏိုင္ငံေရးသမားတို႕က လြတ္လပ္ေသာ ဒီမိုကေရစီ ( သို႕ ) ကြန္ျမဴနစ္စေသာ ( သို႕ ) လူမႈဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစေသာ လမ္းစဥ္သံုးခုျဖင့္ ဖြင့္ဆိုၾကသည္။

(၂) ဗုဒၶဘာသာဖြင့္ဆိုခ်က္။
ပေညာင္သံုးခက္သည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဟူေသာ ရတနာျမတ္သံုးပါးပင္ျဖစ္သည္။

(၃) တိုက္ရိုုက္ဖြင့္ဆိုခ်က္။
ထိုေညာင္သံုးခက္သည္ အမွန္တကယ္ပင္ ေညာင္သံုးခက္ကို ဆိုလိုသည္ဟု အနက္ဖြင့္ၾကေလသည္။ ထိုသို႕ဆိုပါက သံုးခုဟူေသာ ေ၀ါဟာရအရ ေလာကီလူသားတို႕သည္ ထိုအပင္ေအာက္တြင္ အမွန္စုႏိုင္ရန္အေရး သတ္ျဖတ္ ဖ်က္ဆီးျခင္းမ်ားရွိေနၾကရေပေတာ့မည္။

(၄) သံုးပြင့္ဆိုင္ဖြင့္ဆိုခ်က္။
ကၽြန္ေတာ့္၏ ယံုၾကည္ခ်က္ႏွင့္ နားလည္မႈအရာ ေဂါတမသည္ ဘုးရားရွင္အား ၫႊန္ျပျခင္းသာျဖစ္သည္။ သံုးခုဟူေသာ စကားအလာအရ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ တည္းဟူေသာ သံုးပါးတစ္ဆူဘုရား၏ ေမတၱာေတာ္အရိပ္ေအာက္တြင္ အတူတကြ စုရံုးၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ဗုဒၶက သူ၏ေနာက္လိုက္မ်ားအား ေနာင္တြင္ႂကြလာမည့္ ကယ္တင္ရွင္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ရန္ ေဟာၾကားခဲ့ေလသည္။ ဤေလာကတြင္ မည္ကဲ့သို႕ေသာ လူမ်ိဳး၊ တိုင္း၊ ႏိုင္ငံျဖစ္ေနပါေစ ထိုသံုးပါးတစ္ဆူ ဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးတရားေအာက္တြင္ နားခိုေျဖသိပ့္၍ အကၽြတ္တရားလမ္းကို ရယူပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ပါသည္။

ဂ။ ဘုရား။
``…… မ်က္ႏွာေတာ္အား ဖူးေမွ်ာ္ရမည္´´
ထိုအနာဂတၱိစကားက ဗုဒၶ ( သို႕ ) သိဒၶတၳက သူ႕ကိုယ္သူ ဘုရားဟူ၍ မၫႊန္းဆိုခဲ့သလို၊ ဘုရားတည္ရွိေတာ္မူေၾကာင္းကိုလည္း ျငင္းပယ္ေတာ္မူျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ သူကိုယ္၌က ဘုရားျဖစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ``သင္သည္ ငါ၏ မ်က္ႏွာကိုဖူးေမွ်ာ္ရမည္´´ ဟုသာဆိုေပမည္။ ၎အစား ``သင္သည္ ဘုရားမ်က္ႏွာေတာ္အား ဖူးေမွ်ာ္ရမည္´´ ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ ထိုဘုရားရွင္ကား သူ၏ေနာက္တြင္ ႂကြလာေတာ္မူေသာ ကယ္တင္ရွင္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ဘုရားပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္တကား။ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ဘုရားက ဗုဒၶကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ၅၄၃ ႏွစ္အၾကာတြင္ ေပၚထြန္းေတာ္မူခဲ့ေလျခင္းျဖစ္သည္မွာ ဗုဒၶ၏ စကားဦး အနာဂတၱိစကားတို႕ႏွင့္အညီ ဗုဒၶသာသနာ၏ အနားအဆံုးသတ္ သာသနာ ၅၀၀ အတြင္းတြင္ျဖစ္သည္ကိုကား အတိအက်ပင္ျဖစ္ေလသည္။

ဃ။ ထုိက္တန္ေသာသူ။
`` ထိုက္တန္ေသာသူသည္ မ်က္ႏွာေတာ္ကို ဖူးေတြ႕ရမည္´´
အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ လူပုဂၢိဳလ္က ထိုက္တန္သနည္း? လူေပါင္းမ်ားစြာက နည္းလမ္းစံုျဖင့္အနက္ဖြင့္ဆိုၾက၏။ ထိုက္တန္ေသာသူသည္ နက္နဲ၍ ျမင္ေတြ႕ရန္ခက္ခဲလွေသာ အရာမ်ားကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ခံစားနားလည္ႏိုင္ခြင့္ရွိသည္ကို ကၽြႏု္ပ္တို႕ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ခဲ့သည္။ ``ထိုက္တန္ေသာသူ´´ ဟူေသာစကားကို ဗုဒၶ၏ အနာဂတၱိစကားတြင္ ထိုသို႕ေသာသူမ်ားကို ရည္ၫႊန္းျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစကားကို သိျမင္၍ နားလည္ေသာသူသည္ ေကာင္းစြာေသာ အနက္အဓိပၸယ္ကို နားလည္ေသာေၾကာင့္ ``ထိုက္တန္ေသာသူ´´ ဟူ၍ဆိုလိုျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဗုဒၶက ``ငါ၏သြန္သက္ခ်က္ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို နားလည္ပါက ငါသည္ အဘယ္သူျဖစ္သည္ကို သိလိမ့္မည္´´ ဟုဆိုထားေလသည္။
ဘုရားကို ယံုၾကည္ကိုးစားေသာ မည္သူမဆို ``ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္´´သည္ မည္သူျဖစ္ေၾကာင္း၊ မည္သူ႕ကိုဆိုလိုေၾကာင္းသိေပမည္။ ထို ``ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္´´ သည္ ဗုဒၶ၏ အနာဂတၱိစကားေတာ္အျဖစ္ ေကာင္းစြာနားလည္ရေပသည္။ ဤေနရာတြင္ ``ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္´´သည္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ပင္ျဖစ္သည္။ ထိုအရာကို ရွင္ေယာဟန္က ေကာင္းစြာရွင္းျပထားခဲ့ေလသည္။ ``
အစအဦး၌ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ရွိ၏။ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ႏွင့္အတူရွိ၏။ ႏႈတ္က ပတ္ေတာ္ သည္ဘည္း ဘုရားသခင္ျဖစ္ေတာ္မူ၏။ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ အစအဦး၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ အတူရွိ၏။ ထိုႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာအရာတို႔ကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏။ ဖန္ဆင္းေတာ္ မူျခင္းႏွင့္ကင္းလြတ္လ်က္ ျဖစ္ေသာအရာတစံုတခုမွ်မရွိ။ ´´ တဖန္ ``ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္သည္လည္း လူဇာတိအျဖစ္ကိုခံယူ၍၊ ေက်းဇူးေတာ္ႏွင့္၄င္း၊ သစၥာေတာ္ႏွင့္၄င္း ျပည့္စံုလ်က္ ငါတို႔တြင္တည္ေနေတာ္မူသည္ျဖစ္၍၊ ခမည္းေတာ္၌တပါးတည္းေသာ သားေတာ္၏ဘုန္းကဲ့သို႔ သူ၏ဘုန္းေတာ္ကို ငါတို႔သည္ ျမင္ရၾကၿပီ။´´``ဘုရားသခင္ကို အဘယ္သူမွ် မျမင္စဖူးေသာ္လည္း၊ ခမည္းေတာ္၏ရင္ခြင္၌ရွိေသာ တပါးတည္းေသာ သားေတာ္သည္ ဘုရားသခင္ကို ထင္ရွားေစေတာ္မူၿပီ။´´ ( ေယာဟန္ ၁း၁-၃၊၁၄၊၁၈)။
ထိုေယ႐ႈခရစ္ေတာ္သည္ကား ကၽြႏု္ပ္တို႕ ဘိုးေဘးမ်ား ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကေသာ ကယ္တင္ရွင္ျမတ္ဘုရားစင္စစ္ပင္ျဖစ္ေလသည္သာမက ဗုဒၶ၏ အနာဂတၱိစကားတို႕၏ အခ်ဳပ္အျခာလည္းျဖစ္ေတာ္မူေလသည္။
ကၽြႏု္ပ္တို႕၏ ေဘးဘိုးအစဥ္အဆက္တို႕သည္ ဆြမ္း၊ ကြမ္းမ်ားကို ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားသို႕ ပို႕ေဆာင္ရာ၌ ေရကိုလည္းယူသကဲ့သို႕/ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကလည္း ရြတ္ဖတ္သရစ်ာယ္က်ေသာအခါတြင္ ေရစက္သြန္းရင္း `` ဤသို႕ျပဳရ ကုသလေၾကာင့္ အုိ၊ နာကင္းရာ ျမတ္နိဗၺာန္ကို ေဆာင္ပို႕ေစ၍၊ ေနာက္လာလတံေသာ ကယ္ခၽြတ္ရွင္ျမတ္အား ဖူးေတြ႕ရသူျဖစ္ၾကေစ´´ ဟူ၍ ဆုေပးျခင္းအမႈကို ျပဳၾကေလသည္။ ``ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ဘုရားက ရွမာရိ အမ်ိဳးသမီးအား ``
ေယရႈကလည္း၊ သင္ႏွင့္စကားေျပာေသာ ငါသည္ ေမရွိပင္ျဖစ္သည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ´´ ( ေယာဟန္ ၄း၂၆)၊ တဖန္ ဖိလိပၸဳအားလည္း ``သင္တို႔သည္ ငါ့ကိုသိလွ်င္ ငါ့ခမည္းေတာ္ကို မသိဘဲမေနရၾက။ ယခုမွစ၍ ခမည္းေတာ္ကို သိျမင္ၾက၏ ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည္။ ´´ ( ေယာဟန္ ၁၄း၇ ) ဟုမိန္ဆိုေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ထိုခရစ္ေတာ္သည္ကား ဗုဒၶက ေနာင္ကာလအခ်ိန္တြင္ ဤေလာကကို ကယ္တင္မည့္ ကယ္ခၽြတ္ရွင္ျဖစ္ေၾကာင္းကို အနာဂတၱိစကားတို႕က ၫႊန္ျပေနျခင္းပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။

င။ နန္အမတ ေရာက္မည့္သူႏွင့္ မေရာက္မည့္သူ။
``ျခတို႕သည္ကား တင္က်န္ရစ္လိမ့္မည္…´´
တင္က်န္ေသာျခတို႕သည္ကား သာမန္လူတန္းစား လက္လုက္လက္စားစေသာသူမ်ားကို ၫႊန္းဆိုျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာကစည္းစိမ္ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာျခင္းျဖင့္ ပူပန္စိုးရိမ္ကာ ဘုရားတရားကို မ်က္ကြယ္ျပဳေနေသာ သူမ်ားကို မရည္ၫႊန္းပါ။ ထိုသို႕ေသာ သူတို႕၏စိတ္သည္ စိတ္မသာညည္းတြားေသာသူတို႕သည္ ဘုရားရွင္ထံသို႕၀င္ေရာက္လာရန္ ဆႏၵအသင့္ လြယ္ကူစြာရွိၾကေလသည္။
တင္က်န္ျခင္းမရွိေသာ ဆင္သည္ ရာထူး၊ ဂုဏ္၊ ပကာသနတို႕ျဖင့္ အတၱတစ္လူလူလြင့္ထူေနေသာ သူမ်ားကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ကား လူေရွ႕တြင္ သိမ္ငယ္မည္၊ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ၫိုးမည္ကို စိုးေသာေၾကာင့္ မိမိမာန္ခ၀ါခ်ရန္ လြန္စြာခက္ခဲသည္ႏွင့္အညီ ``ရိုေသမန္ၫြန္က်ိဳး´´ ဟူေသာ စကားကို ႏႈတ္တြင္ သြင္သြင္ဆိုေသာ္လည္း လက္ေတြ႕တြင္ကား ဘုရားဘုန္းထက္ လူဘုန္းကိုသာ ရလိုေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ထံ ၀င္ေရာက္ရန္ လြန္စြာ ခဲယဥ္းလွေပသည္။
သမၼာက်မ္းစာတြင္လည္း အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂါတ္ ကာလသံုးတန္အတြက္ ထိုသူတို႕ကို ဘုရားထံမေရာက္ႏိုင္သည့္အေၾကာင့္ကို ေတြ႕ရေလသည္။ ခ်မ္းသာလွ်က္ လူဆင္းရဲ ( လုကာ ၁၂း၁၆-၂၁)၊ ကပ္ေစးနဲသူေဌး (လုကာ ၁၆း၁၉-၃၁)၊ သူေဌးသား ( လုကာ ၁၈း၁၈-၃၀)။ ဘုရင္အဂရိပႏွင့္ အရာရွိၾကီမ်ား ( တမန္ေတာ္ ၂၅-၂၆)၊ နိေကာဒင္ ( ေယာဟန္ ၃း၁-၂၁ ) စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ရပါသည္။ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္တို႕သည္ သူတို႕၏ ဂုဏ္၊ စည္းစိမ္၊ ရာထူး၊ အခြင့္အလမ္းမ်ားကို ခင္တြယ္ တပ္မက္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ထံေတာ္ေမွာက္သို႕ အေရာက္၀င္ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းလွေၾကာင့္ အတိအလင္းဆိုထားေလသည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ``
တဖန္ ငါဆိုသည္ကား၊ ကုလားအုပ္သည္ အပ္နဖားကိုလွ်ိဳလြယ္၏။ ေငြရတတ္ေသာသူသည္ ဘုရားသခင္၏ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ဝင္ခဲသည္ဟု တပည့္ေတာ္တို႔အား မိန္႔ေတာ္မူ၏။´´ ( မႆဲ ၁၉း၂၄ ) ဟု မိန္႕ဆိုထားခဲ့ေလသည္။
အမွန္တကယ္ရဲရင့္ေသာ သူတို႕မူကား ဘုရားထံေတာ္ေမွာက္တြင္ မာန္ခ၀ါခ်ကာ မိမိ၏ ယခုဘ၀ေနာင္ဘ၀အေရး အကၽြတ္တရား နန္းအမတအတြက္ ခိုင္မာေသာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ခ်ကာ `` ဘုရားမွတစ္ပါး အားကိုးစရာ အျခားမရွိ´´ ဆိုေသာ စကားႏွင့္အညီ ဘုရားကိုသာ ကိုးစားယံုၾကည္ရဲၾကေပမည္။

၃။ ေမတၱာရွင္ ဘုရားက လူတိုင္းကိုခ်စ္၍ အခြင့္အလမ္းေပးေတာ္မူျခင္း။
ဘုရားရွင္က ကၽြႏု္ပ္တို႕အား ``တင္က်န္ေသာျခ၊ တင္က်န္ျခင္းမရွိေသာဆင္´´ မိမိလိုရာအတိုင္းျဖစ္ႏိုင္ေသာ အခြင့္အေရးကို ေပးထားေတာ္မူပါသည္။ ဘုရားမွတစ္ပါး အားကိုရာမရွိ ဆိုေသာစကားအတိုင္း ``ဘုရားကို ရွာၾကံသူ ´´အျဖစ္ သို႕မဟုတ္ မိမိကိုယ္သာ ကိုးစားရာ ``ဘုရားမလို ငါသာဗိုလ္´´ ဆိုေသာစကားကို၎ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ေပးထားပါသည္။ မွန္ေသာ သစၥာစကားသည္ကား ဘုရားရွင္သည္ ေလာကီသားတို႕အား ခ်စ္ေတာ္မူ၍ အမႈမ်ားကို ျပဳေပးေတာ္မူခဲ့ပါၿပီ၊ ``ဘုရားဖက္၍ အသက္ဆက္´´ ကာ အကၽြတ္တရားကို ရယူရန္သာလိုေၾကာင္း သိခြင့္လည္းေပးခဲ့ပါၿပီ၊ သို႕တိုင္ေအာင္ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ ႏိုင္ငံေရး စေသာ အတၱအစြဲအလမ္းတရားတို႕ျဖင့္ ဘုရားျမတ္၏ ဖြင့္ေပးထားေတာ္မူေသာ လမ္းစဥ္ကို၎ မဂၢင္ေဖာင္ေတာ္ကို၎ ယေန႕တိုင္ ကၽြႏု္ပ္တို႕ ဥေပကၡာျပဳ၊ လ်စ္လွ်ဴ႐ႈေနၾကဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ဦးဆံုးဘုရားရွင္၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကား ေရွးဘိုးေဘး ပုေရာဖက္မ်ားအားျဖင့္ ကယ္ခၽြတ္ရွင္ႂကြလာမည့္အေၾကာင္းကို ေဟာေဖၚၫႊန္ျပေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ တဖန္ အခ်ိန္တန္ေသာအခါတြင္ သားေတာ္ ေယ႐ႈခရစ္ေတာ္ဘုရားအား ေစလြတ္ကာ သူ၏ကိုယ္စား လူသားအားလံုးအတြက္ ကိုယ္စားျပဳယၾတာအျဖစ္ေတာ္ခံယူျခင္းအားျဖင့္ အပါယ္ငရဲမွ ျမတ္ေသာ နန္းအမတလမ္းကိုဖြင့္ေပးေစခဲ့ပါသည္။ ထို႕ေနာက္တြင္ကား ေသျခင္းမာန္ကို ေအာင္ျမင္ေစခဲ့ၿပီး ကၽြႏု္ပ္တို႕အားလံုးကို စိတ္ခ်မႈအျပည့္ေပးေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ``မရဏာကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူျခင္း´´ အရွင္ျမတ္အျဖစ္သက္ေသျပဳေတာ္မူေစခဲ့ပါသည္။ ထို႕ေနာက္မွာကား ၎အမႈအရာ အလံုးစံုတို႕ကို ကၽြႏု္ပ္တို႕ ေလာကီသားမ်ားသိရွိေစရန္ သမၼာက်မ္းစာတြင္ မွတ္တမ္းျပဳ၍ ကၽြႏု္ပ္တို႕သိရွိေစရန္ ဘုရားျမတ္ရွင္က ေစာင့္ထိန္းကြယ္ကာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ထိုႀကီးျမတ္လွေသာ ဘုရားျမတ္၏ေမတၱာေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ၾကပါစို႕၊ ကၽြႏု္ပ္တို႕သာ ဘုရားရွင္ေနရာတြင္ ဆိုပါက ``ထိုသို႕ျပဳႏိုင္ဦးမည္ေလာ?´´ ကၽြႏု္ပ္တို႕စိတ္မ်ိဳးျဖင့္ရွိေတာ္မမူေသာ ဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးေတာ္အစံု၊ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၱတို႕အား ေအာက္ေမ့ေက်းဇူးတင္ၾကပါစို႕၊ ထိုဘုရားရွင္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႕အေပၚတြင္ အနာဂတႆ ညာဏ္ေတာ္အားျဖင့္ အႏႈိင္းမဲ့ ေမတၱာေတာ္အားျဖင့္ အျပစ္ကို ခြင့္လြတ္ႏိုင္ေရး လမ္းမဂ္တရားကို ဖြင့္ေပးေတာ္မူကာ နန္းအမတသို႕ အေရာက္ပို႔ေဆာင္ေပးလိုေသာ ဘုရားျမတ္ပင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ယံုၾကည္ကိုးစားထုိက္လွေပသည္။

၄။ တင္က်န္ျခင္း မရွိေသာဆင္တို႕၏ အေၾကာင္းတရား။
ေရႊေရစစ္ျဖင့္ စစ္ေသာအခါတင္က်န္ျခင္းမရွိေသာ ဆင္တို႕မွာ လူကံုတန္၊ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာသူ၊ ရာထူးဂုဏ္ရွိန္ရွိသူမ်ား ကိုဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ တင္က်န္ျခင္း မရွိရျခင္းမွာ မိမိတို႕သည္ တစ္ျခားေသာသူမ်ားထက္ သာလြန္ထူးကဲ့ေသာသူမ်ားအျဖစ္ ထင္မွတ္ထားၾကေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္လည္း ႏႈိပ္ခ်ရန္ လြန္စြာခဲယဥ္းလွၿပီး သူတို႕ဘ၀တြင္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အကူအညီမလို ေနာက္ဆံုး ဘုရားျမတ္ရွင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ကိုပင္မလိုဟု ထင္မွတ္ေသာေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ ဘုရား၏ ဓမၼတာႏွင့္ လူတို႕၏သေဘာသဘာ၀တို႕သည္ သံုးႏွင့္ေလးပမာ ဆန္႕က်င္ဘက္ျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းစာတြင္ၾကည့္ပါက
မႆဲ ၂၃း၁၂ တြင္လည္း ``အၾကင္သူသည္ မိမိကိုေျမွာက္အံ့၊ ထိုသူသည္ ႏွိမ္ခ်ျခင္းသို႔ ေရာက္လတံ့။ အၾကင္သူသည္ မိမိကိုႏွိမ္ခ်အံ့၊ ထိုသူသည္ ေျမွာက္ျခင္းသို႔ ေရာက္လတံ့။ ´´ ဟုဆိုထားေလသည္။
ကြဲျပားျခားနားေသာအရာမ်ားထဲမွ တစ္ခုကိုျပပါက ``လူသည္ ေပးကမ္းလိုသေလာ ( သို႕ ) မိမိကိုယ္က်ိဳးအတြက္ ဆုေတာင္းလိုသေလာ?´´ ဆိုေသာအခ်က္ကပင္ ကြာျခားေနေပသည္။ ဘုရားရွင္က ``
အၾကင္သူသည္ မိမိအသက္ကို ကယ္ဆယ္ျခင္းငွါ အလိုရွိ၏၊ ထိုသူသည္ အသက္ရႈံးလိမ့္မည္။ အၾကင္သူသည္ ငါ့ေၾကာင့္ အသက္ရံႈး၏၊ ထိုသူသည္ အသက္ကိုေတြ႔လိမ့္မည္။´´ ( မႆဲ ၁၆း၂၅ )။ 

မိတ္ေဆြသည္ အထက္ပါစကားမ်ားကို ၾကားနာရခ်ိန္တြင္ အဘယ္သို႕ ထင္ျမင္ပါသနည္း? အဘယ္ကဲ့သို႕ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးျဖစ္လိုပါသနည္း? တင္က်န္ရစ္ေသာျခ သို႕တည္းမဟုတ္ အပါယ္ခံရေသာဆင္ မည္သည့္အသြင္ကို ရယူလိုပါသနည္း? ဘုရားရွင္၏ ေ႐ႊေရစစ္ေတာ္ျဖင့္ စစ္ေသာအခါ လြန္သြားလိုသေလာ? တင္က်န္လိုသေလာ? တင္က်န္ေသာျခသူငယ္ျဖစ္လိုပါသေလာ? ဆင္ျခင္ပြားမ်ား၍ ဘုရားလက္ကိုင္ျပဳႏိုင္သူျဖစ္ပါေစလို႕ စာေရးသူဆႏၵျပဳပါတယ္။

No comments:

Post a Comment